Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


zaterdag 30 november 2013

All done

Een paar weken terug ben ik voor de zoveelste keer begonnen in de Harry Potter serie. Zeven jaar terug deed ik dat voor het eerst; mijn zoon kreeg voor zijn verjaardag deel 1 en ik las de kinderen voor. Alle delen heb ik daarna nog voorgelezen. Op een gegeven moment kwamen de delen in het Engels eerder uit dan in het Nederlands. Zo las ik het laatste boek zelf  in het Engels en las ik het op één na laatste boek in het Nederlands voor. Een beetje verwarrend af en toe voor mij, maar het was vakantie dus we hadden alle tijd.

Inmiddels lezen de kinderen de boeken zelf en kijken ze zeer frequent de films. Deze zijn wel leuk, die films, maar wijken voor mij te veel van de boeken af. Om even in de wereld der magie rond te dwalen is het wel ideaal. Ik ben meer voor de langdurige bezoeken aan deze wereld. Af en toe pak ik de boeken uit de kast, of tegenwoordig op m'n e-reader, en ga langs bij de Ligusterlaan, Zweinstein, het Nest en uiteindelijk door heel de UK, op zoek naar Gruzielementen. Ik kan genieten van de portretten, die bij elkaar op bezoek gaan en zich bezatten aan de wijn van de monnik, de griezeldieren van Hagrid (als het maar geen spinnen zijn) en de wijze lessen van Perkamentus. En ik huil élke keer weer bij de dood van Sirius, Dobby, Perkamentus en Fred.

Harry, het werk is weer gedaan, je kunt rustig gaan zitten. Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten