Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


zaterdag 16 november 2013

Al work no play

Vandaag was natuurlijk een gedenkwaardige dag: Sinterklaas kwam niet zomaar in Nederland, nee, hij kwam aan in Groningen! Groot feest. Veel mensen op de been. Heel veel mensen op de been. En zo vroeg ook al.

Zuiderhaven
 Hier kwam de Sint aan land
Het vak van de blauwe bandjes.. SKSG en COP


Grote drukte langs het Lage der A
Lage der A

Zo ook dochter en ik. Wij waren vrijwilligers, die informatie gaven aan bezoekers. Daarvoor hadden we hesjes aan, en verkrampten we onze handen aan mijtertjes (kun je een prijsvraag mee winnen!), folders en speciale bandjes voor de kinderen, waar het mobiele nummer van de ouders op geschreven kon worden. Gelukkig kregen we uiteindelijk ook pennen van de organisatie. En gelukkig kwam ook de organisatie van de dranghekken en blauwe bandjes uiteindelijk op gang.

Uitdelen van polsbandjes, mijters en folders
Kramp in de vingers van de uitdeelitems

Het was vermoeiend, het was druk. Ik heb de goedheiligman wel gezien, maar helaas niet goed in beeld kunnen krijgen.. sja..werken he.. en verkrampte handen. En gewoon amper genoeg lengte om over hoofden van de de kleine kindertjes heen te kunnen kijken.

Dit zag ik van Sinterklaas
Sinterklaas en de Hoofdpiet

 Gelukkig ging alles goed. Geen onvertogen woord (dat ik gehoord heb, tenminste) Iedereen nog heel, de staf gevonden, weer kwijt en weer gevonden (ik heb achteraf de televisiebeelden gezien) Ernst, Bobbie en de Rest traden op, zo ook M. Smit. En naast ons een draaiorgel (dat voor sommige jeugdige bezoekers interessanter was dan de hele intocht, vooral de glimmerdingetjes op de wagen)

JetPiet

Wat een heel apart gezicht was, vanaf ons standpunt, was de 'JetstreamPiet' (of hoe zo'n ding heet) die af en toe boven de hoofden verscheen en dan weer verdween. Miraculeus! Iets dat we nog eens willen doen.





1 opmerking:

  1. Mooi verslag en mooie foto's, bedankt voor het delen!

    *jeweetwelwie*

    BeantwoordenVerwijderen