Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


zondag 15 september 2013

Station Groningen, eindstation van deze trein...

Het station Groningen is echt een pareltje van de stad. Gebouwd in 1895 is het een mengeling van renaissance- en gotische stijlelementen (aldus Wikipedia ) Sinds 1866 werd de plek al als station gebruikt. Groningers zeggen "Hoofdstation" maar tegenwoordig wordt steeds vaker de term Centraal Station gebruikt. Het is een mooie binnenkomst voor reizigers naar de Stad.



Sinds 2007 is het stadsbalkon voor het station gerealiseerd. Een enorme fietsenkelder met een schuin dak, waarop het Peerd van Ome Loeks prijkt. Een afbreuk voor het mooie gebouw, vinden velen, maar dat waren de duizenden fietsen, die her en der geparkeerd stonden, ook.



Het station staat tegenover Huize Tavenier en de overzichtsfoto is dan ook (door mijn dochter, die hiervoor op haar knieën moest zitten voor een patrijspoort achtig raam) vanaf de zolder van dit huis gemaakt. Twee mooie monumenten bij elkaar.

1 opmerking:

  1. Heel mooi station zeg. Ik ben nog nooit met de trein helemaal naar Groningen geweest, moet ik bekennen..

    M. uit het Brabantse
    *en ja, hier hebben we ook treinen*

    BeantwoordenVerwijderen