Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


zaterdag 28 september 2013

Lente in de herfst!

Een week geleden ontdekte ik een leuke verrassing in mijn appel: uitgelopen zaden! 
Nou weet ik dat de zaden in consumptieappels meestal steriel zijn. De kans dat ze uitlopen is zeer klein. Wanneer ze uitlopen, is vervolgens de kans dat er een gezonde boom uit komt nog kleiner. Onze consumptieappels groeien aan bomen, met een andere onderstam dan de soort appel zelf. Een sterkere onderstam van een andere appelsoort met weer minder lekkere of grote appels. Zo halen kwekers het beste uit twee appelsoorten. Welke onderstam geschikt is, is gebleken uit jaren onderzoek. Een goede gezonde onderstam, zorgt dan ook weer voor sterkere, lekkere en grotere appels

Maar ik hoef geen grote appelboom achterin de tuin. Ik wil proberen van deze appels bonsai te maken. Geen idee of een sterke onderstam dan belangrijk is.

Tot nu toe ziet het er goed uit:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten