Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


maandag 23 mei 2011

Hoe zit dat nou dan?

Ik heb een baan, waarbij ik redelijk gekluisterd zit aan het bureau. Op dagen als vandaag hoor ik dus regelmatig van mijn teamleider, dat ik er wel even uit moet om 'een frisse neus' te halen.

Dit triggert dan mijn verbeelding, want wat is dat, een frisse neus? Hoe ziet die eruit? En waar kan ik die vinden? Bij het bedrijf zit een groot opslagterrein, maar nergens een container, ton of schuurtje met neuzen, laat staan frisse. Menig lunchuur ben ik op pad gegaan, maar tevergeefs. De vraag terugleggen bij de teamleider heeft geen zin. Die zegt dat ik 'gewoon' naar buiten moet, voor die frisse neus.

Zojuist weer op pad geweest. Vanachter het raam ziet het weer er heerlijk uit, dus een jas aan leek me niet nodig. Dat was een vergissing. Snel weer naar binnen was alles aan mij fris, behalve mijn neus.

Hoewel ik vanachter mijn bureau nog steeds verlangende blikken naar buiten werp, heb ik besloten mijn zoektocht naar de frisse neus uit te stellen tot het echt warm is.

4 opmerkingen:

  1. Ik zie bij frisse neus altijd een neus met ijspegels voor me, maar dat is blijkbaar niet wat mensen bedoelen! :-D Leuk dat je meedoet aan de blogrevival!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yeah, m'n eerste reactie! Bedankt Poelekie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. (ijspegels aan de neus is inderdaad wel erg fris.. brr)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De frisse neus is overschat. Niks wat een goede kop koffie niet beter kan.

    BeantwoordenVerwijderen