Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


vrijdag 20 mei 2011

Hallo, Ik ben er (weer).

Eigenlijk was ik er nooit. Of ik was nooit weg, wat zal het zijn.
Schrijven heb ik gedaan vanaf het moment dat ik dat leerde. Ik begon met korte verhaaltjes en gedichten. En een dagboek, natuurlijk. Maar dagelijks schrijven, dat is een ander verhaal. In m'n eerste dagboeken springt de datum soms maanden over. Later pakte ik, zodra ik weer de schrijfgeest kreeg, een nieuw (mooi) schrijfboekje. Ik heb ook veel halfvolle schrijfboekjes.

Met de komst van internet en de ontdekking van Blogs begon ik weer enthousiast. Lange tijd hield ik een blog bij onder een nickname. Helaas is deze verwaterd. Af en toe krijg ik nog een mailtje, van iemand die ergens op reageert. Het dagelijks bloggen heb ik inmiddels vervangen door Twitter. Geen lange verhalen, kort en krachtig en snelle respons.

Deze week begon toch het blogbloed weer te kriebelen. Op Twitter sprak Esther Donkers (@EstherDo) van een blogrevival. En ik dacht.. sjaa.. eigenlijk is het toch wel leuk, een blog. Dus.. ik ga het weer proberen. :-)

In deze blog wil ik schrijven over de leuke (kleine) dingen die ik tegenkom, zoveel mogelijk geïllustreerd door zelfgemaakte foto's.

Hopelijk veel plezier bij mijn nieuwe blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten