Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


donderdag 15 juni 2023

Vogeldrinkbakje

 Water voor vogels is belangrijk, zeker in zo'n droog gebied als Portugal. Ook in Nederland probeer ik in de zomer altijd een bakje te hebben staan. 

Bij het boompje stond tot gisteren een schaal van keramiek, zoals je dat veel ziet in Spanje en Portugal. Helaas heb ik er een jeu de boulesbal op gegooid en dat was het einde van dat keramieken bakje. Volgens man zat er vanmorgen een dorstig vogeltje op één van de stenen, hunkerend naar een (nieuwe) bak water. Dus eerst deze maar neergezet. Schalen genoeg, maar zo'n roodbruine van keramiek vind ik eigenlijk mooier. 

Witte ovenschaal met steen in het midden waar Sally op staat

Dag 166 van 365

Geen opmerkingen:

Een reactie posten