Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


dinsdag 20 juni 2023

Boekenkast

Ik heb Wij hebben in de woonkamer een boekenkast die een hele muur beslaat. Buiten staat nog een minibieb. Uiteraard, zou ik bijna zeggen, zijn er in ons huisje in Portugal ook boeken. Toen we het huis net gekocht hadden, kreeg ik (kregen we.. oké) een tas vol boeken van de campingeigenaresse. Boeken die door andere campinggasten achtergelaten waren in hun boekenkast. Een boekenkast, die ze tijdelijk hadden opgeheven. Die vakantie ging ook de e-reader van mijn man kapot (ja, die hebben we ook nog), dus kwam de tas met nieuwe boeken goed uit. 

Het is nog de bedoeling dat er een nieuw (boeken)kastje komt. Deze is nog van de vorige eigenaar, en niet alles past erin zoals ik (wij) zou(den) willen. Maar... er zijn dus boeken. Wie had dat nou verwacht, haha. De meeste boeken mogen meegenomen worden door huurders en/of passanten. Enkele boeken hebben een sticker voorin, waarin staat dat ik graag heb dat ze in ons huisje blijven. Een soort minibieb in het huisje dus. 

Ik kan ook zien dat er boeken weg zijn en er nieuwe staan. Portugese en Franse zelfs!. Jammer genoeg heeft niemand geregistreerd op bookcrossing.com dat ze een boek lazen of meenamen. Was toch leuk geweest. 

Sonny Angels in de boekenkast

Inmiddels heeft de camping ook weer een boekenkast en daar kan ik nog mooi mee omwisselen. 


Dag 171 van 365

Geen opmerkingen:

Een reactie posten