Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


zondag 18 juni 2023

Vaderdag

 Vandaag lees ik een boek, dat past bij vaderdag. Toevallig staat deze in mijn boekenkast in Portugal. 

Spijkerschrift van Kader Abdolah. Over een zoon, die het zelfverzonnen handschrift van zijn doofstomme vader probeert te ontcijferen en zo zijn verhaal vertelt over het leven in Perzië / Iran. 


Donny zit op het boek Spijkerschrift



De achterkant van het boek, met de uitleg van het verhaal: Aga Akbar, de doofstomme vader van Ismaiel, heeft in de loop van zijn leven een boek geschreven in een eigen ontworpen spijkerschrift. Na zijn dood wordt het boek bij zijn naar Nederland gevluchte zoon bezorgd. Ismaiel probeert het leesbaar te maken. Zo tovert Kader Abdolah het leven van de vader en zijn zoon Ismaiel op indringende wijze tevoorschijn


Dag 169  van 365

Geen opmerkingen:

Een reactie posten