Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


vrijdag 14 augustus 2015

Updates

Op 29 juni schreef ik hier over een verrassing. Nouja, ik noemde het een verrassing, maar in feite was het gewoon afval dat veranderde in een kleine schat, voor mij dan. Ik heb het over kiemende mandarijnenzaden in een plastic zakje.

Inmiddels kan ik tot mijn blijdschap melden dat ze het nog doen en dat er echt groene blaadjes zijn. Één plantje, de achterste op de foto, lijkt het niet te halen, maar 3 van de 4 vind ik best een goede score. Nu maar hopen dat deze stijgende lijn blijft. En die vreemde vorm voorin mag ook blijven van mij.

Waar het bij planten bij mij nogal eens aan schort is water, aandacht dus. Dat moet te doen zijn.

Grote Klis


Een dag later schreef ik over een plant, die helaas het slachtoffer was geworden van vandalisme. Een grote klis lag zielig op de grond. 

Gelukkig gaat het ook daar nu stukken beter mee! Hij bloeit, ook al ligt hij nog steeds op de grond. Een deel van de plant groeit wel omhoog, helaas niet zo hoog als de plant beloofde te worden, als hij niet ten gronde was gericht.


Verder is het mijn bedoeling om vanaf maandag weer verder te gaan met de foto-per-dag uitdaging. Helaas was bloggen lastig tijdens de vakantie. Blogspot en Ipad werkten niet samen. Ook kon ik mijn foto's niet van de camera op mijn Ipad en dus op de site krijgen. (voor het ijsvogeltje mocht ik even op de laptop van mijn dochter) Nu ik alweer 2 weken thuis ben, wordt het tijd verder te gaan. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten