Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


donderdag 5 oktober 2023

Twee weken!

Twee weken plaatste ik geen foto's, maar ik maakte ze wél! Alleen niet elke dag. En als je eenmaal een achterstand hebt, blijkt het lastiger om toch weer te beginnen. 

Vandaag dus maar weer eens een resumé. We gaan terug in de tijd. 

Gisteren wilde ik toch eens kijken of de limoenen die ik stekte wortels gekregen hadden. En jawel, dat hadden ze! Vijf plantjes heb ik nu. Duimen dat ze groot worden en vruchten gaan dragen. 

3 potten met plantjes van een paar blaadjes groot. Momo staat bij 1 van die potten in

Maandag had ik weer eens een overleg in de binnenstad. Donny vond het leuk om even op de drie dimensionele plattegrond te gaan zitten. Zomaar op de Martinikerk, waar deze plattegrond naast staat. 

Collage van de 3D plattegrond. Op 2 afbeelden zie je Donny zitten

Zondag speelde ik met man en jongste zoon Catan. We moeten erg wennen aan de nieuwe weggetjes, dorpjes en steden. Zoon won. 

Angel tussen de nieuwe weggetjes en dorpen

Zaterdag waren we op visite bij een zwager. Ik maakte een foto vanaf de gallerij. Veel te hoog voor mij! Geen Sonny Angel erbij. Stel dat hij valt. De Martinitoren, A-kertoren en de watertoren zijn te zien. 


Donderdag 28 september was ik bij een presentatie op het werk van Dat mag je ook al niet meer zeggen door Vivian Waszink. We kregen haar boekje mee. 

Rocky staat voor het boekje

Woensdag kreeg ik nieuwe postzegels binnen van Postzegels zonder korting. Een variatie aan formaten en afbeeldingen, twee verschillende waardes. In totaal moeten er vier postzegels op een kaartje naar het buitenland. Postcrossers zijn altijd erg enthousiast. 

Collage. Onderin postzegels, bovenin Donny op het randje van het bakje waarin ik de postzegels bewaar

Dinsdag 26 september maakte ik een foto van de eetkamertafel, vol met mijn hobby's. Boeken voor bookcrossing, kaartjes voor postcrossing en allerlei zaken die daarbij horen. En een bos bloemen.


Zaterdag 23 september bracht ik man naar een tafeltenniswedstrijd en op de terugweg ging ik wat minibiebs langs. Het regende, helaas. Donny wilde ik eigenlijk bij de minibiebs fotograferen, maar het werd op het randje van het dashboard. Aan het witte huis op de achtergrond hangt de Leutje Bieb van Noordbroek


En als laatste donderdag 21 september. Een collega vond boeken bij de weg. Ze wilde ze weggooien, maar ik was gelukkig nog op tijd om een aantal te redden. Later kwam ik erachter dat de boeken door brommerjeugd uit een minibieb gehaald was. Stom gedoe. 

Rocky met een rijtje boeken, die op een koude radiator staan te drogen

Zoals te zien zijn niet alle dagen foto's gemaakt. Helaas. Niet posten haalde de vaart en gewoonte er wat uit. Vanaf nu weer verder. 

Toch alweer dag 278 van 365


Geen opmerkingen:

Een reactie posten