Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


zaterdag 5 oktober 2013

It's a favorite!

Bij postcrossing is het mogelijk om kaarten favoriet te maken. Je bekijkt kaarten, die zoal gestuurd zijn op de 'gallery' en vind je er één heel erg leuk, dan vink je 'favorite' aan. Ook als je een kaartje ontvangt, die je leuk vindt, dan kun je deze favoriet maken.

Voor de zender is het altijd leuk, als je kaart door anderen favoriet gemaakt wordt. Het is toch een blijk van waardering en je weet dan dat je een goede keuze maakte. Wanneer je nog naar iemand een kaartje moet sturen, is het vaak ook handig om bij zijn of haar favorieten te kijken. Het geeft je een idee wat de ontvanger leuk vindt en soms heb je de mazzel één van de favorieten in je bezit te hebben. Natuurlijk check je dan ook of de persoon deze kaart inmiddels al heeft gekregen.

Gisteren ontving ik zo'n kaartje uit Japan. Een kaartje die ik weken terug al aangevinkt had als 'vind ik leuk'. Ik was het eigenlijk alweer vergeten. Maar wat vind ik 'm schattig en leuk! En wat voelt het goed als iemand de moeite neemt, speciaal zo'n kaartje te sturen, waarvan jij aangaf dat je 'm leuk vindt!

Is het echt zo'n leuk kaartje? Nou, wat vind je zelf?



En dan ook nog een uil op de postzegel. Hier is aandacht aan besteed, helemaal in Japan. Gaaf!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten