Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


vrijdag 3 maart 2023

Uilenborg (1)

 In het natuurgebied tussen mijn werk en huis zit in een meer een schiereilandje. Op dit eilandje stond vroeger een boerderij, de Uilenborg. Het was toen ook niet echt een eiland, maar een erf, omringt door weilanden. Terwijl de wijk waar ik nu woon in aanbouw was, wandelde ik hier vaak vanaf de wijk waar ik toen woonde met mijn ouders. 

Inmiddels is het gebied tussen de wijken in beheer bij Natuurmonumenten. Zij willen het eilandje weer het beeld geven uit de tijd dat de Uilenborg er stond, met erfbeplanting en fruitbomen. Een plukbos.

Het lijkt me leuk om hier regelmatig een foto te maken. Met Sally de uil, uiteraard, en Momo de muis. Want alleen is ook maar zo alleen. Ik maakte er deze week al eerder foto's met Donny en Momo, maar het bleek nog best lastig om in de felle zon de Sonny Angels scherp te krijgen. Op die foto's zie je dan weer wel de achtergrond beter, dus toch ook maar geplaatst. 

Sonny Angels Momo en Sally op een picknicktafel met daarachter bomen en water

Overzichtsfoto van het schiereiland met vooraan in het midden het informatiebord

Informatiebord Uilenborg Kardinge niet helemaal scherp

Sonny Angels Donny en Momo iets onscherp op de pichnicktafel.

Sonny Angels Momo en Donny op de picknicktafel klein onderin beeld met een wijdser uitzicht van het eiland




Dag 63 van 365


Geen opmerkingen:

Een reactie posten