Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


dinsdag 4 februari 2014

Childhood

Mijn kindertijd was fijn, geweldig zelfs. Groeide op in een nieuwbouwwijk, veel modder om ons heen, waar ik 'Cowboytje' speelde met mijn vriendin en een aantal jongens. Ja, ik kwam altijd vies thuis.

Als ik niet buiten vies aan 't worden was, dan las ik. Ik las heel veel. Zoals op de foto te zien: De Dolle Tweeling is letterlijk stukgelezen. Ook Winnetou ging eraan, maar die waren van mijn zus, dus konden niet op de foto. Daarnaast veel verhalen van avontuurlijke kinderen, bijna allemaal geschreven door Enid Blyton. Later kwam daar Stephen King en Roald Dahl bij. En langzamerhand moest de boekenkast groter en groter.
Om de Bob Evers serie kan ik nog steeds heel veel lol hebben, hoe gedateerd de verhalen en inzichten ook zijn. 

Tussendoor speelde ik, weer met mijn vriendin, met Barbies. Niet de echte, trouwens. Ik had een hele sportieve, niet met hoge hakken, die in mijn herinnering Dusty heette. Jack was haar man. Ik vond Ken maar niets, namelijk.



Edit: even googlen levert deze display van Dusty's op. Een sportieve meid, die kon tennissen, softballen en veel meer. Ik had de pop, die het meest links staat. 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten