Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


woensdag 19 juni 2013

Nog een projectje

 In 2010 gaf ik de kinderen  "Wreck this Journal", een boek van schrijfster Keri Smith, waarin je allerlei opdrachtjes uitvoert, met als doel dat het boek uiteindelijk vernietigd is. Idee hierachter: focussen op resultaat verstoort de creativiteit. Doe gek, doe wat je wilt, dit boek overleeft het toch niet, dus resultaat telt niet zou je stimuleren om los te gaan.

In de praktijk werkt het niet helemaal zo. Zoektochten via google op plaatjes leert dat mensen de opdrachtjes zo mooi mogelijk uitvoeren en dit zéker niet vernietigd willen zien. Hoewel dat wel was wat mijn zoon er het leukst van vond in het begin.

Vervolg op "Wreck this Journal" is "This is not a book". Dit kocht ik voor mezelf, een jaar later. Echt veel heb ik er nog niet mee gedaan. Dat geeft niet, want je bent vrij te doen met het boek wat je wilt. Het overal mee naar toe slepen en er vervolgens niets mee doen past daar wel bij.

De opdracht die ik wel deed, zie je hier:

En een volgende opdracht heb ik bij deze ook uitgevoerd



Geen opmerkingen:

Een reactie posten